Hot Posts

6/recent/ticker-posts

Ad Code

Justmarkets Rebats - New Feature

Broker JustMarket baru-baru ini memperkenalkan satu fungsi dan ciri baru yang diperlukan untuk mengurus rebat bagi semua rakan konsi dibawah program Memperkenalkan Broker atau Introduce Broker.

Apa itu Rebat JustMarkets

Jika sebelum ini kita trade berpuluh LOT dalam sehari, IB kita yang akan mendapat untung 100% hasil komisyen daripada entry kita tetapi dengan sistem Rebat yang baru diperkenalkan oleh Justmarkets, kita berpeluang untuk mendapat rebat daripada IB kita mengikut peratus rebat yang ditetapkannya.

Untuk masuk bahagian rebat, klik Partnership dan pilih Rebat. Boleh rujuk gambar dibawah.

Memahami Rebat

Terdapat 2 bahagian dalam ruangan rebat iaitu senarai Senarai clien dan Sejarah rebat. Butiran semua klien yang mendaftar dengan kamu akan dipaparkan pada bahagian Senarai klient seperti jumlah klien, jumlah akaun yan dibuka oleh klien, akaun dengan rebat yang ditetapkan, jumlah komisyen(keuntungan) dari semua klien dan jumlah rebat yang akan dikembalikan kepada klien. Boleh rujuk gambar dibawah.

Sumber: Justmarkets.com

Cara menetapkan rebat yang perlu dikembalikan kepada klien

Terdapat 2 cara untuk menetapkan rebat iaitu:

  1. Assign Rebats
  2. Set up default rebates

1. Assign Rebates/ Tetapkan Rebat

Untuk pilihan ini, kamu perlu sama ada memilih semua akaun klien dengan menandakan kotak yang paling atas atau memilih beberapa akaun untuk ditetapkan rebat dan tekan save. Boleh rujuk gambar di bawah

Selepas anda membuat pilihan, tekan button Assign rebate kemudian masukkan jumlah rebat yang anda mahukan contohnya 40% rebat untuk semua akaun klien.

2. Set up Default Rebates

Pilihan set up rebats digunakan jika mahu menetapkan rebat untuk berdasarkan jenis akaun contohnya kita tetapkan rebat yang berlainan untuk akaun jenis pro, standard, cent dan sebagainya.

Sejarah Rebat

Dalam bahagian sejarah rebat, akan dipaparkan maklumat-maklumat seperti tarikh pembayaran, jumlah rebat, status pembayaran dan lain-lain lagi untuk rujukan anda

Sumber: Justmarkets.com

Ingin mencuba pengalaman dengan JustMarkets

Buka Akaun Demo

Ad Code